Loreal

L’Oreal Paris is een wereldwijd actief schoonheidsmerk met overal dezelfde kenmerkende stijl: door innovatief te zijn en aan zo veel mogelijk consumenten de beste beauty producten te bieden, tegen de beste prijs. De filosofie die begint bij het laboratorisch onderzoek en de wens om professionele kennis breed toegankelijk te maken. 

Het merk wordt gekenmerkt door de ambassadeurs en ambassadrices die zij inzetten om de make-up en haarproducten van L’Oreal op de markt te brengen. Deze schoonheden, die iconen zijn op het gebied van kunst, mode en beauty, zijn talentvolle en gedreven persoonlijkheden. 

Vrouwen en mannen van verschillende oorsprong en uitstraling van alle leeftijden en wiens visie, maatschappelijke betrokkenheid en talent een bron van inspiratie zijn voor ons tijdperk. 

L’Oreal en haar historie

Het bedrijf is in 1909 opgericht door Eugène Schueller.

Eugène studeerde in 1904 af aan de Franse nationale chemische bouwkunde school École Nationala Supérieure de Chimie de Paris en creëert later, op 30 juli 1909, het bedrijf op dat later L’Oreal zal worden: Société Francaise des Teintures Inoffensives pour Cheveux. Als jonge scheikundige genereert Eugène in 1907 zijn eerste haarskleuringsformule: Oréal. Dit is een baanbrekend concept die een subtiele reeks kleuren levert. Dit was toen nog geen ander merk gelukt. Op 24 maart 1908 vraagt hij patent aan op zijn uitvinding. 

Naast zijn talent zijn ook zijn doorzettingsvermogen en ambitie belangrijke factoren die ervoor zorgen dat haarstylisten in Parijs zijn haarkleuringen gebruiken. Al vroeg realiseert de opricher van dit schoonheidsmerk zich dat de haarstylisten zijn product moeten versterken, hier richt hij zich de jaren daarna dan ook op met trainingen en hij richt zelfs een school op. In de jaren die volgen wordt L’Oreal steeds meer gevormd naar het bedrijf met de producten die de beauty liefhebbers vandaag de dag kennen en gebruiken. 

Iets meer dan 100 jaar na de oprichting is L’Oreal één van de meest toonaangevende haar- en make-up merken van de wereld.

De beauty producten anno nu 

Het beursgenoteerde cosmetica bedrijf legt vandaag de dag de nadruk op haarkeur, (link naar heurkleuren op KvdB webshop) huidverzorging. zonnebescherming, make-up, parfums en eau de toilette en haarverzorging. 

De onderzoeksteams die voorop lopen op het gebied van wetenschappelijke innovatie, maken gebruik van de nieuwste technologische ontwikkelingen om visionaire, exclusieve en veiligere producten te ontwikkelen, die voor elke consument te begrijpen en te gebruiken zijn: de doelstelling van L’Oreal is om deze wetenschappelijke innovaties te implementeren in hun producten en ze daarmee toegankelijk te maken voor iedereen. 

‘Omdat je het waard bent’   

L’Oreal Paris streeft ernaar dat iedereen, ongeacht zijn of haar leeftijd, geslacht, uiterlijk en oorsprong “het waard is”. Het merk is betrokken bij mannen en vrouwen overal in de wereld, in al hun levensfases. 

Het verdedigd het recht op schoonheid, het recht om te zijn wie je wilt zijn en het recht van iedereen om stijlvol en zelfbewust ouder te worden. 


Sorteren: Type inhoud: