MERKK6
Keune
Wereldwijd

Waar je ook bent in de wereld, er is een grote kans dat je producten of salons van Keune Haircosmetics  (link onder woord: Keune producten webshop KvdB) zult tegen komen. Tienduizenden kappers, in meer dan 70 landen gebruiken de professionele haarverzorgingsproducten (link onder woord: Keune producten webshop KvdB) in hun salons. 

De filosofie van Keune is erop gericht om de professionaliteit van de hairstylist te ondersteunen met innovatieve haarverzorgingsproducten en inspiratie te bieden voor de creatieve haarmode. 

Keune heeft als missie schoonheid te scheppen, overal ter wereld. Om dit te bereiken hebben zij de krachten gebundeld met die van de grootste stylisten, de beste technici en de meest bekwame instructeurs.

 

Dat alles met een doelstelling: een glimlach op het gezicht van de klanten, overal in de wereld, als zij in een fantastische stemming de salon uitlopen.

Jan Keune, de chemicus

Op 6 januari 1922 is Keune Haircosmetics opgericht door Jan Keune, een chemicus uit Amsterdam.

Jan ontwikkeld een formule voor permanentvloeistoffen. Keune wordt hiermee de eerste fabrikant van permanentvloeistoffen in Europa en in 1938 gaan de eerste bedrijfsauto’s de weg op. Eind jaren ‘40 ontwikkeld Keune een chemisch, op lecitol gebaseerd, sachet dat een temperatuur van 120-150 graden kan doorstaan. Dit zorgt voor een doorbraak op de permanentenmarkt. Een jaar later introduceert Keune haarsprays met pompverstuiving bij de Nederlandse kapsalons. Twee jaar later zorgt het aantreden van George Keune, zoon van Jan, voor een sterke ontwikkeling waarbij de exportmarkt wordt betreden.

 

In 1972 openen ze de eerste buitenlandse dochterondernming in Frankrijk. Door onder andere als één van de eerste bedrijven ter wereld haargel te lanceren wordt Keune een geduchte speller op de Franse haarcosmetica markt, ze verhuizen de dochteronderming van Keune naar Parijs. Met de bouw van een ultramodern bedrijfscomplex en high-tech fabriek in Soest in 1995 en nieuwe buitenlandse dochterondemingen in U.S.A., Basel en Brussel kan aan het einde van de vorige eeuw niemand meer om Keune heen.

Als klap op de voorpijl opent Keune in 2008 als eerste en enige haarcosmetica bedrijf een nieuw Frans hoofdkantoor aan de prestigieuze Champs Elysées. Keune is in 90 jaar uitgegroeid tot een Internationaal haarcosmetica bedrijf welke zijn weerga niet kent.

Maarschappelijke betrokkenheid

Ter gelegenheid van het 90-jarige bestaan in 2012, wilde Keune haarwensen in vervulling laten gaan. Door een grote landelijke campagne in de Keune kapsalons is er zoveel mogelijk geld en haar ingezameld voor Stichting Haarwensen. Er is in totaal 101,3 meter haar en EUR 30,000,- gedoneerd.

 

Ook door het werken met de Keune Groep, een groep van 17 werknemers met een verstandelijke beperking laat Keune zien naast een goedlopend Internationaal haarcosmetica merk óók zeer maarschappelijk betrokken te zijn.

MERKK3
Wella
duitse schoonheid

Wella Professionals is een Duitse firma in cosmeticaproducten, hoofdzakelijk voor haarverzorging (onder woord link naar webshop KvdB). Al 130 jaar biedt Wella Professionals innovaties en services waarmee haarsylisten van over de hele wereld hun creativiteit en passie de vrije loop kunnen laten Het levert producten en apparaten voor de consument en voor professioneel gebruik in haarsalons. Ook verkopen zij cosmetica en parfums onder verschillende merknamen.

De geschiedenis van Wella Professionals | De geschiedenis van het bedrijf gaat terug tot 1880 toen Franz Ströher als volledig gediplomeerd kapper zijn eigen bedrijf begon in tule, de basis van pruiken.

In 1894 is de vraag hiernaar zo groot dat hij zijn eigen fabriek opzet in Saksen. Dertig jaar later bedenken de zonen van Franz de merknaam ‘Wella’, naar het Duitse woord voor golf, wat verwijst naar de draagbare omvormingsmachined die zij hebben ontwikkeld voor permanente haargolven. 

Na de Tweede wereldoorlog breidde Wela zich steeds meer Internationaal uit en verkoopt het haarmerk hun Koleston tubes 5,5 miljoen keer. 

In 1980 viert Wella haar 100-jarig bestaan en de verkoop overstijgt de grens van 1 miljard DM. In 1983 werd het een beursgenoteerd bedrijf. De parfums en cosmetica producten die Wella door de jaren heen kocht werden ondergebracht in de dochtermaatschappij Cosmopolitan Cosmetics.

Dat heeft verschillende licentie-overeenkomsten voor parfum merken zoals Gucci, Naomi Campbell en Escada. In 2003 werd het haarmerk Wella Professionals gekocht door Procter & Gamble. De haar- en parfum producten van beide bedrijven werden samengevoegd en in 2006 doorverkocht aan Mäurer & Wirtz.

Wella’s Creative Directors | Eugene Souleiman en Josh Wood zijn anno 2015 de twee creative breinen achter Wella.

Eugene Souleiman

Josh Wood

Eugene is een van de meest invloedrijke hair stylisten op het moment, een echte pionier wie de trends neerzet die andere stylisten wereldwijd volgen. Als Global Creative Director van Wella Professionals staat hij bekend om de risico’s die hij neemt met kleuring en lengte. De haartylist Josh Wood staat bekend als wereld’s meest gerespecteerde hairstylist op het gebied van kleuring en mag zichzelf Wella Professionals Global Creative Director, Colour noemen. 

Zijn talent voor creatieve and innovatieve technieken in kleuring hebben gezorgd voor een groot aantal volgelingen en trends zoals ‘hyper natural’, ‘power blonde’ en ‘couture punk’. Naast zijn functie bij Wella zet Josh zich ook in voor het klaarstomen van de volgende generatie haarstylisten.

Wella anno 2015 | Vandaag de dag is Wella nog steeds innovatief met de onlangs gelanceerde Koleston Perfect Innosense, met ME+ molecule. Naar eigen zeggen is het product en de bijbehorende behandeling er klaar voor om de hele kapperswereld te veroveren.

MERK 9
Joewell

een Japanse filosofie

Het Japanse scharen merk (link onder woord: webshop KvdB) Joewell staat bij veel toonaangevende kappers in de wereld bekend als nummer 1 scharenproducent.

Joewell, in 1917 opgericht, neemt al bijna 100 jaar een leidende rol in de ontwikkeling en implementatie van nieuwe knip technologieeën.

 

 De scharenproducent staat garant voor de hoogst haalbare kwaliteit op het gebied van materialen, kniptechnieken en wetenschappelijke normen. Het beroemde scharenmerk hanteert twee fundamentele principes die de kwaliteit van scharen scheidt van andere merken op de markt. Ten eerste houdt Joewell vast aan hun eerder bepaalde idealen, deze worden niet veranderd of aangepast. Daarnaast zijn ze bereidt elk offer te brengen om deze kwaliteitstandaarden te behouden en te garanderen. Deze principes zijn gebaseerd op een verlangen naar een bepaalde zuiverheid. Het geloof in een onverzettelijk ethiek die geen slaaf is van trends, de smaak van de maand, of een opiniepeiling. Joewell produceert haar scharen (link onder woord: webshop KvdB)mvoor haarstylisten die deze kernwaarden begrijpen en die ook een passie hebben voor een perfecte schaar. Joewell meent dat voor kappers die deze ervaring zoeken, er geen vervangende schaar op de markt te vinden is.

Het proces van de Joewell schaar 

De scharen van Joewell zijn een product van een evolutionair proces welke uniek is in de wereld van scharen. Het proces begon met de wens om een schaar te ontwikkelen om perfect mee te knippen en wat een breed scala aan haarstylisten zou aanspreken.

 

Vandaag de dag zijn er genoeg redenen te bedenken om een schaar aan te schaffen – maar er is maar één reden om een Joewell aan te schaffen. Dit is de passie voor het knippen en verzorgen van haar, een passie die Joewell als geen ander scharenmerk begrijpt. Het is de relatie tussen de stylist en zijn schaar, de communicatie die wordt gekenmerkt door een prachtig snijvlak, een perfecte balans, goede pasvorm en een perfecte service.

 Wereldwijde markt

Joewell heeft wereldwijd in totaal meer dan 200 modellen scharen verkocht inclusief het model wat overal in de wereld in de markt is gezet en de speciale modellen die zijn ontworpen voor de Verenigde Staten, Europa en Azie. De scharen worden gewaardeerd door haarstylisten over de hele wereld als het beste merk voor scharen uit Japan.

MERKK2
L'oreal
schoonheid in hart en nieren

L’Oreal Paris is een wereldwijd actief schoonheidsmerk met overal dezelfde kenmerkende stijl: door innovatief te zijn en aan zo veel mogelijk consumenten de beste beauty producten te bieden, tegen de beste prijs. De filosofie die begint bij het laboratorisch onderzoek en de wens om professionele kennis breed toegankelijk te maken. 

Het merk wordt gekenmerkt door de ambassadeurs en ambassadrices die zij inzetten om de make-up en haarproducten van L’Oreal op de markt te brengen. Deze schoonheden, die iconen zijn op het gebied van kunst, mode en beauty, zijn talentvolle en gedreven persoonlijkheden. 

Vrouwen en mannen van verschillende oorsprong en uitstraling van alle leeftijden en wiens visie, maatschappelijke betrokkenheid en talent een bron van inspiratie zijn voor ons tijdperk.

L’Oreal en haar historie | Het bedrijf is in 1909 opgericht door Eugène Schueller. 

Eugène studeerde in 1904 af aan de Franse nationale chemische bouwkunde school École Nationala Supérieure de Chimie de Paris en creëert later, op 30 juli 1909, het bedrijf op dat later L’Oreal zal worden: Société Francaise des Teintures Inoffensives pour Cheveux. Als jonge scheikundige genereert Eugène in 1907 zijn eerste haarskleuringsformule: Oréal. Dit is een baanbrekend concept die een subtiele reeks kleuren levert. Dit was toen nog geen ander merk gelukt. Op 24 maart 1908 vraagt hij patent aan op zijn uitvinding. Weer een paar jaar later is het wederom Eugène Schueller die als een van de eerste een oplossing vind om te kunnen blonderen. Hij is er zelfs zo van overtuigd dat hij direct zegt: Dit kleine flesje is goed voor een hele eigen industrie! Op een dag willen miljoene brunettes, blond zijn." De wereld van de film bewees zijn gelijk, helden uit Hollidwood zoals Jean Harlow, die de hoofdrol speelde in de film "Platinum Blonde" lanceerde een nieuwe trend. 

Naast zijn talent zijn ook zijn doorzettingsvermogen en ambitie belangrijke factoren die ervoor zorgen dat haarstylisten in Parijs zijn haarkleuringen en blondeer gebruiken. Al vroeg realiseert de opricher van dit schoonheidsmerk zich dat de haarstylisten zijn product moeten versterken, hier richt hij zich de jaren daarna dan ook op met trainingen en hij richt zelfs een school op. In de jaren die volgen wordt L’Oreal steeds meer gevormd naar het bedrijf met de producten die de beauty liefhebbers vandaag de dag kennen en gebruiken. Iets meer dan 100 jaar na de oprichting is L’Oreal één van de meest toonaangevende haar- en make-up merken van de wereld.

De beauty producten anno 2015 | Het beursgenoteerde cosmetica bedrijf legt vandaag de dag de nadruk op haarkeur, (link naar heurkleuren op KvdB webshop) huidverzorging. zonnebescherming, make-up, parfums en eau de toilette en haarverzorging. (link naar haarverzorging op KvdB webshop) 

De onderzoeksteams die voorop lopen op het gebied van wetenschappelijke innovatie, maken gebruik van de nieuwste technologische ontwikkelingen om visionaire, exclusieve en veiligere producten te ontwikkelen, die voor elke consument te begrijpen en te gebruiken zijn: de doelstelling van L’Oreal is om deze wetenschappelijke innovaties te implementeren in hun producten en ze daarmee toegankelijk te maken voor iedereen.

‘Omdat je het waard bent’ | L’Oreal Paris streeft ernaar dat iedereen, ongeacht zijn of haar leeftijd, geslacht, uiterlijk en oorsprong “het waard is”.

Het merk is betrokken bij mannen en vrouwen overal in de wereld, in al hun levensfases. Het verdedigd het recht op schoonheid, het recht om te zijn wie je wilt zijn en het recht van iedereen om stijlvol en zelfbewust ouder te worden.

MERKK4
Schwarzkopf
uitvinder van de shampoo

Schwarzkopf staat al meer dan 111 jaar voor innovatie, betrouwbaarheid, kwaliteit, vertrouwen en competentie. De passie van dit beroemde haarmmerk is het creëren van mooi haar en dit komt tot uiting in de producten. Daarnaast zijn de ASK Academies van Schwarzkopf erkende centra van hoog niveau die overal ter wereld kappers trainen en inspireren.

Schwarzkopf Professional heeft zijn doeltreffendheid bewezen als overkoepelend merk van legendarische productmerken, zoals Gliss Kur, Got2B en Taft. Het getekende logo staat op elke verpakking en word took mee genomen in elke tv-commercial.

Al 11 opeenvolgende jaren is Schwarzkopf verkozen als ‘Most Trusted Brand’ in de jaarlijkse enquete van Readers’s Digest over merkvertrouwen waarin productkwaliteit, prijs-kwaliteitverhouding, imago en de mae waarin het merk beantwoordt aan de wensen van de consument centraal staan.

Hans Schwarzkopf | Schwarzkopf Professional is ontstaan in 1898, wanneer de Berlijnse apotheker Hans Schwarzkopf een parfumafdeling opent in zijn apotheek.

Omdat hij niet tevreden was over het aanbod van dure oliën en de ruwe zepen die gebruikt worden om haar te wassen brengt hij een ‘poeder shampoo’ op de markt die oplost in water. Het is direct een succes. In 1927 introduceert hij de eerste vloeibare shampoo ter wereld. De vraag naar dit innovatieve product zorgt voor een snelle groei en bespoedigd de opening van het ‘Schwarzkopf Instituut voor Haarhygiëne’, het eerste kapperstrainingscentrum. In de jaren die volgen introduceert Schwarzkopf in Duitsland het eerste koude permanent waarmee vrouwen hun haar permanente golven geven zonder dat ze hun haar tot 100 graden hoeven te verhitten.

Ook wordt Poly Color gelanceerd; het eerste kleurproduct door consumenten thuis te gebruiken. In 1991 is Schwarzkopf wederom toonaangevend op het gebied van de trends in de richting van natuurlijke producten. Het cosmeticamerk lanceert Igora Botanic, een semi-permanente kleur met als basis een biologisch afbreekbare formule op plantaardige basis, vrij van pesticiden, herbiciden en fungicden. Vier jaar later neemt Henkel Schwarzkopf over en wordt direct een leidende Europese leverancier op het gebied van haarcosmetica. 

Wereldwijd success | Schwarzkopf & Henkel is nu één van de grootste cosmeticabedrijven ter wereld. Ze hebben wereldwijd klanten in 125 landen. De uitgebreide portfolio bevat de beste en meest populaire merken op het gevied van kleurproducten, styling, haarverzorging, toiletartikelen, huidverzorging, mondhygiëne en geuren. Schwarzkopf staat anno 2015 op vierde plaats van merken die exclusief in professionele kapsalons worden gebruikt.