Een 11 voor service
Alles voor elke kapper
Alleen voor professionals
0

1 order = 1 boom | meer weten ?

0
Een 11 voor service
Alles voor elke kapper
Alleen voor professionals

1 order = 1 boom | meer weten ?

25 oktober 2018

Bespaar tijd (en geld!) tijdens de feestdagen!

Tip 1: gebruik wegwerpmaterialen

Veel klanten die je dezelfde, persoonlijke behandeling wilt geven; maar dat kan niet met een vieze kapmantel of handdoek. En tijd om zoveel wasjes te draaien heb jij natuurlijk niet! De oplossing: stap (tijdelijk) over op wegwerp artikelen! Met wegwerpkapmantels, -schorten en -handdoeken bespaar je kostbare tijd en bescherm je de eigendommen van jou en je klant.

 

Wist je trouwens dat wegwerphanddoeken voordeliger in gebruik en milieuvriendelijker zijn dan traditionele handdoeken? We rekenen je graag voor hoeveel jij kunt besparen!

 

Ook handig en tijdbesparend: wegwerp verfbakjes! Hoeveel tijd besteed jij per dag aan het schoonmaken van verfbakjes? Je hebt vast wel een idee hoeveel tijd je overhoudt om klanten te helpen…

 

Tip 2: maak slim schoon

Nee: we bedoelen niet dat je niet moet schoonmaken, sorry! Je kan echter wel slimmer zijn met wat je moet schoonmaken en de tijd die je daarmee kwijt bent. Een voorbeeld: wanneer je halskragen gebruikt voorkom je dat niet alleen haren, maar ook verfdruppels in de nek vallen tijdens het kleuren. Sommige kappers gebruiken hier een handdoek voor, maar wat je niet vies maakt, hoef je ook niet schoon te maken.

 

Wat je ook enorm kan helpen: een haarstofzuiger! Hiermee hoef je geen haren op te vegen: schuif ze eenvoudig naar de stofzuiger en dit apparaat doet de rest.

 

Tip 3: reinig je gereedschappen

Als het goed is, doe je dit natuurlijk keurig aan het eind van de dag. Maar aangezien je nu veel intensiever je schaar, tondeuse of kam gebruikt is het raadzaam om dit vaker te doen. Dit hoeft niet moeilijk te zijn. Met Barbicide en Wahl Blade Ice kun je snel en eenvoudig je gereedschappen reinigen, bijvoorbeeld in je lunchpauze.

 

Tip 4: zorg voor voldoende voorraad

Het gaat geheid gebeuren: de tubes verf, shampoos en stylingproducten vliegen de salon uit! Soms zelfs sneller dan je denkt of bij kunt houden. Nu staan wij altijd voor je klaar en kun je ons iedere werkdag bellen (033 494 66 88), mailen, met ons chatten of een bezoek brengen aan de winkel (right: daar heb je geen tijd voor), maar niets is vervelender, dan dat je in een overvolle salon misgrijpt en je klant moet teleurstellen. Leg daarom voldoende producten op voorraad. Blijft er onverhoopt toch iets op de plank liggen, dan verbruik je dat volgend jaar wel weer.

 

Zit je echt om producten verlegen? Dan is er geen man overboord. Bel voor 11.00 uur en we sturen een koerier. Dan heb je de bestelling tussen 18.00 en 22.00 uur in huis.

 

Tip 5: laat de klant comfortabel wachten

Het liefst wil je je klant helemaal niet laten wachten, maar wanneer de salon vol zit kun je niet anders. Gelukkig zijn er manieren waarop je de wachttijd prettiger kunt maken, bijvoorbeeld met een tijdloos modellenboek (bekijk deze setaanbieding). Zo kan jouw klant alvast een nieuwe look voor de feestdagen uitzoeken én vliegt de tijd voorbij. 

 

Wat je ook kan doen is hem of haar verwennen met een haarmasker, bijvoorbeeld van Imago. Zo geef je jouw klant extra aandacht en het gevoel dat de behandeling al begonnen is, terwijl hij of zij eigenlijk in een virtuele wachtstoel zit. Gewoon na het wassen inbrengen en jij hebt even lucht om iets anders te doen.

 

Tip 6: vier een feestje met jouw klanten!

It’s the joy of the season: en een mooie manier om jouw klanten in de watten te leggen. Een aardig presentje in de vorm van een mini of een cadeaubon (let op: cadeaubonnen nu 1+1 gratis) tovert een glimlach op zijn of haar gezicht… Of zou het aan jouw geweldige werk liggen?

We wensen je heel veel succes tijdens deze drukke, maar geweldige dagen! En weet: je kunt ons altijd bellen, appen, mailen of een postduif sturen; we staan voor je klaar!

//BOTSONIC CODE