Een strengere lockdown! Wat nu?

  • Geplaatst op
Een strengere lockdown! Wat nu?

Anders dan tijdens de eerste lockdown, moeten kapsalons nu echt volledig gesloten zijn. Je mag dus geen producten verkopen vanuit de kapsalon. Niet getreurd: er is een oplossing!

Je kapsalon is nu echt dicht...

Waar veel kappers de vorige lockdown doorkwamen door thuisverfsetjes en haarverzorgingsproducten te laten afhalen in de kapsalon, is dat nu geen optie. De strengere lockdown betekent dat niet-noodzakelijke winkels en salons volledig gesloten moeten blijven.

 

...maar digitaal ben je open!

Toch is er een oplossing. Als klanten niet naar jou toe mogen komen, dan ga jij toch gewoon naar je klanten? Bezorgen is toegestaan. Natuurlijk kun je snel een webshop opstarten, maar dit kost tijd, geld en energie voor een tijdelijke noodgreep en een beperkt aantal klanten. Er is een andere manier: met deze tips kun je hopelijk toch nog wat inkomsten genereren tijdens de lockdown.

 

Informeer je klanten

Bel, app of mail je klanten dat ze bij jou terecht kunnen voor haarverzorgingsproducten en advies. Maak het ze (als je geen webshop hebt) zo makkelijk mogelijk om de producten te bestellen. Stuur bijvoorbeeld een prijslijst mee.

Maak duidelijk hoe je de producten bij je klant gaat krijgen en wat daarvan de verzendkosten zijn. Je kunt de bestelling zelf bezorgen, of PostNL inschakelen. Met een Tikkie heb je direct het geld op je rekening staan en kun je de producten met een gerust hart uitleveren.

 

Bezorg de producten zelf

Stap in je auto, op de fiets of neem de benenwagen en lever de producten bij de voordeur van je klant af. Neem een mondkapje mee, voor het geval je toch naar binnen moet (bijvoorbeeld in een flat of gedeelde entree). Zo ben je er even uit, wat goed voor je gezondheid is en heb je contact met je klanten. Spreek wel vooraf duidelijk af wanneer je van plan bent langs te komen. Hoewel Nederland in een lockdown zit, bestaat er een kans dat je voor een gesloten deur staat...

 

Of laat PostNL het pakket bezorgen

Je kan de bestellingen natuurlijk ook bij een PostNL punt afleveren. Voordeel voor jou: je bent de pakketten in 1x kwijt. Houd er wel rekening mee dat vanwege de drukte het pakket mogelijk niet de volgende dag afgeleverd wordt.

 

Wat er ook gebeurt: wij zijn er voor je!

Hopelijk helpen deze tips je deze lockdown door te komen. Ook de komende tijd zijn we er voor je vragen, opmerkingen, orders, reparaties en natuurlijk steun.

 

Koos blijft open, wel met pick-up en bezorgen via PostNL. Bezoek is tijdens de lockdown niet mogelijk, m.u.v. onze showroom. Alleen voor salon interieur advies zijn wij op afspraak geopend. Bel 033-4946688 voor een afspraak.

 

Hoe kom jij deze lockdown door? En wat kunnen wij nog meer voor je doen? Vertel het ons via 033-4946688 of WhatsApp op hetzelfde nummer!