• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Gillette

Geen producten gevonden...

Gillette

Het merk Gillette

Gillette is een merk van het bedrijf Proctor & Gamble en is opgericht door King Camp Gillette in 1895. Het bedrijf (The Gillette company) is pas sinds 2005 onderdeel van Proctor & Gamble. Voordat Gillette in 2005 werd overgenomen door Proctor & Gamble bood het bedrijf naast scheerartikelen ook andere verzorgingsartikelen en huishoudartikelen aan. Gillette is het eerste merk wat in 1998 een scheerkop introduceerde met 3 scheermesjes. In 2006 introduceerde Gillette zelfs een scheerkop met 5 scheermesjes. 

The best a man can get

Het Gillette merk staat synoniem voor veilig scheren en voor het beste wat een man kan krijgen op het gebied van scheren: “The best a man can get”. Producten van Gillette zijn scheermesjes, scheerhouders, scheerschuim en scheergel. Gillette heeft de afgelopen jaren verschillende nieuwe productlijnen geïntroduceerd zoals Gillette Fusion en Gillette Mach 3. De belangrijkste doelgroep voor Gillette zijn de jonge mannen die veelvuldig gebruik maken van scheermesjes. Om deze doelgroep te bereiken maakt Gillette gebruik van TV reclames waar in verschillende bekende sporters (oa. Roger Federer, Tiger Woods, Thiery Henry) vertellen hoe goed Gillette is en waarom een man het moet gebruiken. Daarnaast is Gillette sponsor van verschillende sportevenementen, zoals de Champions League voetbal en het WK voetbal. In Nederland sponsort het merk Gillette het TV programma Voetbal International op RTL 7.