• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Murray's

Merken

Murray's

A.C. MURRAY & HARRY BERLIN

Murray’s is een Amerikaanse lijn van haarstyling producten. In 1925 werd dit bedrijf opgezet door C.D. Murray. Hedendaags is het gevestigd in Oak Park, Michigan. Het idee van Murray was om een goed haarproduct op de markt te brengen voor een vriendelijke prijs. Dit werd Murray’s, een vette substantie in een oranje blikje, waarmee zijn klanten de haren in model konden brengen. 

Murray’s ontstond in 1925 toen Murray vanuit zijn kapperszaak in Chigago zijn producten begon te ontwikkelen, om ze vervolgens te verkopen aan zijn klanten. In 1959 nam Harry Berlin, een apotheker die actief was in Detroit, de productie van de vette was over. Berlin, die nauw samenwerkte met de familie Murray, zette de ontwikkeling voort en voegde tevens wat bestanddelen toe aan het oorspronkelijke recept. 

Murray’s is doorgegroeid door tot op de dag van vandaag vast te houden aan het oorspronkelijke recept van Berlin. Het is sinds 1994 een Internationaal bekend bedrijf en de producten van Murray’s zijn overal ter wereld verkrijgbaar. 

 

MURRAY'S HAARSTYLING PRODUCTEN

Murray’s heeft door de jaren heen een assortiment ontwikkeld bestaande uit 19 verschillende haarproducten. Hiervan zijn er 5 soorten was, waarvan er 3 bedoeld zijn voor een uniek haartype, zoals sluik, krullend en extra glanzend haar. 

Naast was produceert Murray’s ook 5 soorten conditioner, ieder op een andere basis, bestaande uit olijfolie, wolvet, wortelolie, sheaboomboter, en theestruikolie. Ook bracht Murray’s recent Cocosoft op de markt; een lijn van verschillende crèmes op basis van kokosolie die een zachtere werking op het haar hebben.

 

MURRAYS4CHANGE

Murrays4Change is op 21 april 2009 door Murray’s gelanceerd. Hierbij biedt het haarverzorgingsbedrijf een speciale uitgave van Murray’s Original Pomade. Op de deksel van deze uitvoering is het hoofd van de oorspronkelijke geïllustreerde man vervangen door dat van president Barack Obama. Deze uitgave heeft dezelfde prijs als de originele had. Van de vier dollar die het Murray’s per verkocht artikel oplevert, wordt één dollar gedoneerd aan het Witte Huis. 

De eerste donatie werd gedaan door Herman de Jongh, art director bij Imagine, in Nederland. De Jongh merkte een sterke gelijkenis op tussen de klassieke gezichten en de gezichten van Obama en zijn vrouw. Hij bood aan om voor niets het ontwerp te maken en dat heeft hij uiteindelijk ook gedaan voor Murray’s. 

Naast de was zijn tijdens de campagne ook t-shirts verkrijgbaar geweest, met daarop een foto van de deksel van het blikje. Ook warden klanten die actief zijn op Facebook gevraagd foto’s te maken van hun eigen stijl en deze op te sturen naar Murray’s. Deze actie loopt nog steeds, de foto’s zijn te zien op de website van Murray’s.