• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Keune

Merken

Keune

KEUNE HAIRCOSMETICS WERELDWIJD

Waar je ook bent in de wereld, er is een grote kans dat je producten of salons van Keune Haircosmetics  zult tegen komen. Tienduizenden kappers, in meer dan 70 landen gebruiken de professionele haarverzorgingsproducten in hun salons. 

De filosofie van Keune is erop gericht om de professionaliteit van de hairstylist te ondersteunen met innovatieve haarverzorgingsproducten en inspiratie te bieden voor de creatieve haarmode.

Keune heeft als missie schoonheid te scheppen, overal ter wereld. Om dit te bereiken hebben zij de krachten gebundeld met die van de grootste stylisten, de beste technici en de meest bekwame instructeurs. 

Dat alles met een doelstelling: een glimlach op het gezicht van de klanten, overal in de wereld, als zij in een fantastische stemming de salon uitlopen. 

JAN KEUNE, DE CHEMICUS

Op 6 januari 1922 is Keune Haircosmetics opgericht door Jan Keune, een chemicus uit Amsterdam. Jan ontwikkeld een formule voor permanentvloeistoffen. Keune wordt hiermee de eerste fabrikant van permanentvloeistoffen in Europa en in 1938 gaan de eerste bedrijfsauto’s de weg op. 

Eind jaren ‘40 ontwikkeld Keune een chemisch, op lecitol gebaseerd, sachet dat een temperatuur van 120-150 graden kan doorstaan. Dit zorgt voor een doorbraak op de permanentenmarkt. Een jaar later introduceert Keune haarsprays met pompverstuiving bij de Nederlandse kapsalons. 

Twee jaar later zorgt het aantreden van George Keune, zoon van Jan, voor een sterke ontwikkeling waarbij de exportmarkt wordt betreden. 

In 1972 openen ze de eerste buitenlandse dochterondernming in Frankrijk. 

Door onder andere als één van de eerste bedrijven ter wereld haargel te lanceren wordt Keune een geduchte speller op de Franse haarcosmetica markt, ze verhuizen de dochteronderming van Keune naar Parijs. 

Met de bouw van een ultramodern bedrijfscomplex en high-tech fabriek in Soest in 1995 en nieuwe buitenlandse dochterondemingen in U.S.A., Basel en Brussel kan aan het einde van de vorige eeuw niemand meer om Keune heen. Als klap op de voorpijl opent Keune in 2008 als eerste en enige haarcosmetica bedrijf een nieuw Frans hoofdkantoor aan de prestigieuze Champs Elysées. Keune is in 90 jaar uitgegroeid tot een Internationaal haarcosmetica bedrijf welke zijn weerga niet kent. 

MAATSCHAPPELIJKE BETROKKENHEID

Ter gelegenheid van het 90-jarige bestaan in 2012, wilde Keune haarwensen in vervulling laten gaan. Door een grote landelijke campagne in de Keune kapsalons is er zoveel mogelijk geld en haar ingezameld voor Stichting HaarwensenEr is in totaal 101,3 meter haar en EUR 30,000,- gedoneerd. 

Ook door het werken met de Keune Groep, een groep van 17 werknemers met een verstandelijke beperking laat Keune zien naast een goedlopend Internationaal haarcosmetica merk óók zeer maatschappelijk betrokken te zijn.