• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Goldwell

Merken

Goldwell

HET DUITSE HAARCOSMETICA MERK 

Het Duitse haarcosmeticamerk Goldwell is opgericht door de in 1920 geboren Hans Erich Dotter. Dotter was een ondernemer zonder enige affiniteit te hebben met de kappersindustrie. Toch had hij de visie om een onderneming op te bouwen die zich exclusief focust op de kapper als partner, en daar producten om heen te bouwen. Producten die vooruitstrevend waren, effectief en toch mild voor gebruik.

In 1948 richtte hij een chemische fabriek op die deze producten zou gaan produceren. Hij ontwikkelde een innovatieve koude permanent – gebaseerd op thioglycolzuurtechnologie, die een permanentbehandeling bij kamertemperatuur mogelijk maakt. Dit was zowel gebruiksvriendelijker voor de klant als voor de haarstylist zelf.
Datzelfde jaar brengt hij het eerste product op de markt: Goldwell Ideal. Een eerste uitbreiding van het verzorgende Goldwell assortiment.

In 1956 brengt Goldwell in Duitsland de salon hairspray op de markt, met een nieuwe, vooruitstrevende aerosol technologie. Dit werd met zijn uitzonderlijke prestatie de nummer 1 salon hairspray in Duitsland en is dat vandaag de dag nog steeds.
Een van de grootste succesverhalen die daar op volgen is Goldwell’s eerste schuimpermanent met ‘Airboy’ applicator, mild voor haar en hoofdhuid. Dit product is nog steeds op de markt onder de naam Topform.

In de jaren die volgen breidt Goldwell uit naar Canada, Noord-Amerka en in 1983 naar Australie. In 1984 ontwikkelen ze Kerasilk  – ‘Voor haar als zijde‘.
In 1989 gaat Goldwell een partnerschap aan met Kao (in 1989 75% en in 1994 100%).
Goldwell en Kao vonden elkaar door gemeenschappelijke waardes, Kao’s belofte om de kappersexclusiviteit te behouden en de professionele haarexpertise van Goldwell. Direct gaat Goldwell ook de Aziatische markt op.

FILOSOFIE & INNOVATIE

In de afgelopen 20 jaar wist Goldwell keer op keer innovatieve producten op de markt te zetten. De eerste stuifvrije blondeerpoeder (met Goldwell patent) en kleuringen met baanbrekende innovatie met nieuwe technologie, zijn hier slechts voorbeelden van.  In 2014 herpositioneerde het merk zich met een nieuwe strategie en communicatie, ‘We Think Stylist' met de focus op ‘duurzame waarde-ontwikkeling’ in de salon door ‘nauw partnerschap’

Uiteindelijk is dat de essentie van Goldwell: de ultieme partij zijn voor de hairstylist. Aangestuurd door een International team met gepassioneerde stylisten heeft het merk een nieuwe indentiteit gekregen. 

Tot op de dag van vandaag ligt de focus op de productie van innovatieve producten en de verkoop van haarcosmetica exclusief voor de kapper.