Imago, merk met mogelijkheden!

  • Geplaatst op
Imago, merk met mogelijkheden!

Wist jij dat 6-10% van de gemiddelde omzet in de salon uit de verkoop van producten komt? En dat een gepassioneerde salon dit tot 30% kan verhogen? Dagelijks kom ik vele soorten voorbeelden tegen. Bij deze een paar tips voor meer verkoop: dat is gemakkelijk verdiend!

Tip 1: Haal Imago in jouw salon

Met Imago haal jij professionele producten in jouw salon tegen een aantrekkelijke prijs. Het grootste voordeel t.o.v. van de gevestigde orde? De mogelijkheid om meer te doen met minder kosten. Een voorbeeld: Imago Repair Shampoo 250ml kost jou E4,10 met een advies verkoopprijs van E7,95. Dat is simpelweg goedkoop. Wij noemen het betaalbaar en we weten dat we er professionele kwaliteit in stoppen.

 

Tip 2: Laat klanten de producten voelen

Zet de producten niet achter de balie. Huh, daar hoort het toch?! Ja, maar dat ervaart de klant als een drempel; daar hoor je gevoelsmatig niet te komen. Maar als klant wil je natuurlijk wel weten wat je koopt. Daarom wil hij/zij het product ruiken, informatie lezen of de prijs weten. Dat kan niet als het product op ‘verboden grond’ staat, waardoor je de kans op verkoop minimaliseert.

 

Tip 3: Vermeld duidelijk de prijs

Koop jij weleens iets zonder dat je de prijs ervan weet? Precies. Klanten vinden het vervelend om te vragen naar de prijs, omdat ze graag privé willen besluiten of het product in hun budget past. Vermeld de prijs bijvoorbeeld op stickertjes op de onderkant van het product of plaats A4 of A5 plexiglas standaards met prijs en productinformatie. En, ze komen er weer aan, de Imago Consumenten folders. Compact, handig om mee te geven en gratis mee te bestellen bij je (Imago) bestelling.

Tip 4: Presenteer met overtuiging

Zorg dat je retail vak goed gevuld is (zo duur is Imago ook niet). Bij voorkeur minimaal 2-3 stuks van ieder product en niet omdat wij dan meer aan je verkopen. Nee, wanneer er maar 1 product staat, dan zal de klant denken dat het is achtergebleven of dat het dient als presentatie. Dat voelt niet aantrekkelijk en ze zullen er vanaf blijven. Maar vul het vak ook niet tot het uiterste! Wanneer het te netjes erbij staat durven consumenten de producten niet aan te raken. De oplossing is simpel: haal een paar producten weg. Zo lijkt het of er al enkele producten verkocht zijn. Ook hier is het prijsvoordeel van Imago van toepassing: je kunt voor dezelfde prijs een goed gevulde display hebben, in vergelijking met een halfvolle display van een ander merk.

WIST JIJ dat je bij Koos altijd de producten die je niet verkoopt kan terugbrengen en omruilen voor Imago producten die je wel verkoopt?!

 

Tip 5: Vertel over het product in de stoel

Veel consumenten hebben hun badkamer volstaan met drogisterij producten die ze niet gebruiken. En zijn op zoek naar een product dat echt bij ze past. Als professional speel jij hierin een belangrijke rol. Vraag naar de wensen van de klant en vertel wat het product voor hun kan doen. Dit is niet ‘pushen’ of ‘aansmeren’ zoals sommigen denken; jij biedt een oplossing voor een probleem! Als jouw klant een goed product heeft dat aansluit op zijn wensen, dan zal hij dat waarderen. Én de prijs zal meevallen!

 

Tip 6: Geef nooit korting op jouw diensten

Hoe vaak zie je niet: ‘knippen van E25 nu voor E20’. Als je normaal 10 klanten op een dag hebt, dan moet je er nu dus minimaal 13 knippen om hetzelfde te verdienen. Wil je iets extra’s doen voor jouw klanten, geef dan een (mini) product cadeau! In het geval van de eerder genoemde Imago shampoo, kost je dit E4,10 en geen E5,00. Maar nog interessanter is: op deze manier laat je een klant kennismaken met een product, wat weer kan resulteren in een herhaal aankoop.

 

Zo verander je een aanbieding zelfs in een investering!